Properyty Forum 2021

06.09.2021
Wydarzenia

Covidowa rewolucja na rynku pracy. Z jakimi nowymi wyzwaniami muszą radzić sobie działy HR?

Firmy świetnie sobie poradziły z pandemią technologicznie i organizacyjnie, choć poniosły duże koszty. Stare porzekadło: „pańskie oko konia tuczy” odeszło do lamusa, bo menedżerowie nauczyli się rozliczać pracowników nie z tego, co robią, tylko z już wykonanych zadań. Choć nadal nie wiemy, w jakim stopniu zespoły będą hybrydowe, to pewne jest jedno: w branży kreatywnej nie da się pracować tylko zdalnie. Taki obraz rynku pracy w dobie pandemii nakreślili paneliści sesji Property Forum 2021 „Covidowa rewolucja na rynku pracy. Z jakimi nowymi wyzwaniami muszą radzić sobie działy HR?”.

  • Małgorzata Czernecka, psycholog i trener biznesu: Najbardziej powrotu do biur domagają się liderzy, ponieważ wtedy zmniejszy się zakres ich obowiązków.
  • Artur Skiba, prezes zarządu Antal: Ludzie chcą wracać do pewnego rodzaju normalności i mało kto myśli tylko o pracy zdalnej.
  • Michał Bryszewski, dyrektor działu zarządzania nieruchomościami Savills: Nie potrafimy zdecydować, czy hybryda będzie kwestią indywidualną pracownika, czy całej organizacji.
  • Maciej Łobos, współzałożyciel, prezes zarządu, architekt, MWM Architekci: Na co dzień nie da się żadnej twórczej pracy wykonywać patrząc w okienko, ponieważ ona polega na „nieustannym odbijaniu piłeczki”, co rodzi wartość dodaną.

(…)

Home office nie dla branży kreatywnej

W żadnej branży kreatywnej nie da się pracować zdalnie. – Próbowaliśmy to robić. Jedynym dobrym skutkiem pandemii jest to, że nie trzeba jeździć na każde spotkanie. Nauczyliśmy się używać technologii, więc można od czasu do czasu zorganizować zdalne spotkanie. Jednak na co dzień nie da się żadnej twórczej pracy wykonywać patrząc w okienko, ponieważ ona polega na „nieustannym odbijaniu piłeczki”, co rodzi wartość dodaną – uważa Maciej Łobos, współzałożyciel, prezes zarządu, architekt, MWM Architekci.

Ekspert zwraca uwagę na inną kluczową zmianę na rynku wynikającą z wojny amerykańsko-chińskiej oraz wojny hybrydowej na polskiej granicy wschodniej.

– Klienci, dla których teraz projektujemy fabrykę proszą, by robić to bardzo elastycznie, bo łańcuchy dostaw są zrywane i prawdopodobnie produkcję będą musieli zorganizować u siebie. Gdy za dwa lata skończymy budynek, trzeba być przygotowanym na to, że rynek się będzie zmieniał – opisuje Maciej Łobos.

czytaj więcej: https://www.propertynews.pl/biura/covidowa-rewolucja-na-rynku-pracy-z-jakimi-nowymi-wyzwaniami-musza-radzic-sobie-dzialy-hr,94323.html

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia wygody przy korzystaniu z pełnej funkcjonalności.